Löytyi {{ suggestionResult.MatchCount }} tulosta

Brand store

On aika aloittaa kuntoilu

Kuntoilit sitten usein tai vain silloin tällöin, joulun alla tulee joka tapauksessa rentouduttua ja otettua rauhallisesti. Voi olla vaikeaa päästä takaisin vauhtiin kun koittaa paluu arkeen. Keräsimme yhteen joitakin neuvoja ja vinkkejä joilla pääset helposti ja tehokkaasti takaisin kuntoon.

Vaikka kuntoilun jatkaminen tauon jälkeen voikin olla vaikeaa, tuntuu jo yksi harjoittelukerta hyvältä kehossa. Kuntoilusovellus ja hyvä musiikki korvissa ylläpitää kuntoilurytmiä ja auttaa pääsemään alkuun.

Lue lisää tutuasteksesi neuvoihimme joilla pääset takaisin huippukuntoon.

Tasapainoinen nesteytys kuntoilun aikana

Juo paljon vettä

Monet asiat vaikuttavat siihen kuinka paljon nestettä sinun tulee juoda ennen kuntoilua, sen aikana ja jälkeen. Vaikuttavia tekijöitä ovat mm. kuntoiletko sisällä vai ulkona, kuinka lämmintä ympärilläsi on, mikä on ilman kosteus ja kuinka olet pukeutunut. On järkevää ylläpitää kehon nestetasapainoa muutama tunti ennen kuntoilua juomalla noin 1,2-1,5 litraa vettä.

Varsinaisen harjoittelun aikana on suositeltavaa juoda vettä korvataksesi nesteen joka katoaa hikoilun, hengittämisen ja virtsanerityksen myötä. Määrä vaihtelee henkilöstä toiseen ja riippuu kuntoilun intensiteettitasosta. Keho voi erittää 0,5-5 litraa hikeä tunnissa ja juomalla 1-1,5 litraa pidät kehon nestetasapainon kunnossa.

Jos olet lenkillä tai kuntoilet yli 60 minuuttia, on suositeltavaa että korvaat veden sokeripitoisilla juomilla, jotka lisäävät kehon hiilihydraatteja, suolaa ja mineraaleja ettet käyttäisi kaikkea kehon varastoitua energiaa.

Lähde: sportshojskolen.dk

Expertiltä löydät fiksuja ja toiminnallisia juomapulloja. Tutustu valikoimaamme tästä!

Maksimoi kuntoilusi sykemittarilla

Seuraa edistymistäsi

Jos motivaatiosi kuntoiluun on jämähtänyt, voi sykemittarin hankkiminen olla täydellinen ratkaisu. Mallista ja merkistä riippuen, kiihtyvyysanturi tai sykemittari antaa sinulle paljon hyödyllistä tietoa.

Sykemittari mittaa sykettäsi ja antaa hyvän yleiskuvan ja tietoja, jotka auttavat sinua saavuttamaan paremman kunnon.

Sykemittari ei sovi vain urheilijoille, vaan kaikille joilla on halu mitata edistymistään. Riippuen siitä miten edistynyt malli on mutta yleensä saat yleiskuvan matkan pituudesta, tahdista, sykkeen vaihteluista ja kalorien kulutuksesta. Näillä tiedoilla saat yksityiskohtaisen kuvan omasta edistymisestäsi, riippuen tavoitteistasi ja kiinnostuksestasi kuntoiluteknologiaan.

Expertiltä löydät usieta erilaisia urheilukelloja ja aktiivisuusrannekkeitaTutustu valikoimaamme tästä!

Kilpaile ystävien kanssa kuntoilusovelluksilla

Virtaviivainen kuva omasta aktiivisuustasosta.

Tunnettujen valmistajien aktiivisuusmittarien kanssa yhteensopivia sovelluksia on saatavilla yli 120 älypuhelimeen ja ovat yhteensopivia iOS-, Android sekä Windows-käyttöjärjestelmien kanssa. Sovelluksissa on uskomaton määrä ominaisuuksia ja ne antavat selkeän kuvan omasta aktiivisuustasostasi.

Monet aktiivisuusrannekkeet synkronoivat sekä langattomasti että automaattisesti älypuhelimen, tabletin ja tietokoneen kanssa, joten saat jatkuvasti ajankohtaisen kuvan kunnostasi ja aktiivisuustasostasi.

Sovellukset mahdollistavat tulosten jakamisen sekä muiden kanssa kilpailun. Voit esimerkiksi haastaa rakkaimpasi päivän mittaan kävelemään sinua enemmän portaita, tai kisaa vanhempiesi kanssa siitä kuka ottaa eniten askelia viikon aikana. Jaa juoksu- tai pyöräreittisi ystävien ja tuttavien kanssa, tai jaa tulokset joista olet erityisen ylpeä sosiaalisessa mediassa.

Mahdollisuudet ovat rajattomat. Riippumatta siitä jos jaat tuloksesi muiden kanssa, on selvää että nämä laitteet ja niiden tarjoamat mahdollisuudet kohottavat intoa liikkumaan enemmän ja kohottamaan kuntoa.

Treenaa musiikin tahdissa

Kaikki ovat varmasti yhtä mieltä musiikin auttavan motivoimaan liikkumaan ja lisää kuintoiluintoa. Musiikki voi auttaa sinua ylläpitämään juuri sinulle sopivaa rytmiä, mutta toimiakseen optimaalisesti tarvitset kuulokkeet jotka pysyvät päässä liikkumisesta huolimatta. Kuntoilun aikana on useimmiten toivottavaa pystyä liikkumaan vapaasti.

Voit omistaa useita kuulokepareja eri tilanteita varten, esimerkiksi tavalliset kuulokkeet arkipäiväisiin tilanteisiin kuten esimerkiksi toimistotyöhön ja urheilukuulokkeet kuntoilua varten. Tässä on muutama asia joita on hyvä ajatella ostaessa kuulokkeita kuntoilua varten.

• Bassoteho

• Yleinen äänenlaatu

• Sopivuus: Haluatko sanka- vai nappikuulokkeet, istuvatko ne hyvin korvan ympärillä, päällä tai sisällä, tippuvatko tai liukuvatko ne helposti pois paikaltaan.

• Kuntoiluun sopii parhaiten vedenkestävät kuulokkeet jotta ne sietävät hikoilua, sadekeliä ja kosteutta

 

Expertiltä löydät kattavan valikoiman kuulokkeita jokaisessa hintaluokassa. Tutustu valikoimaamme tästä!